sportcentrum-de-lis.nl

Just another WordPress site

sport

Coaching en de Coaching-industrie

coach

Mensen uit alle lagen van de bevolking weten dat wanneer hun coaches succesvol met hen samenwerken, de gedeelde voordelen of de bereikte resultaten aanzienlijk superieur zijn aan die welke alleen worden bereikt.

En er is de relevantie van de coach – cliënt relatie voor alle onderneming; of het nu gaat om het oproepen van een spel, het plannen van een team, de opvoeding van feestelijke en/ofgey, de uiteindelijke stijging van de verkoop of de Sunshine State!

Velen zijn ervan overtuigd dat een onderneming, om in het verleden en in de toekomst dag na dag succesvol te zijn, een voedingscoach nodig heeft voor zijn inbreng (in zekere mate goed en soms slecht, maar altijd gedacht met de cliënt – voor wie hij werkt).

Coaching en vele vormen van begeleiding, vooral nu hun populariteit en gebruik jaarlijks toenemen, worden vaak collectief gebruikt en dat is geweldig. Maar als wij het over Coaching hebben, laten wij dan een onderscheid maken tussen Coaching en Mentoring, die beide alomtegenwoordig zijn en worden beschouwd als wegen naar succes.

De tekortkomingen van de huidige coachingsindustrie, is een belangrijke oorzaak van de vertrouwensbreuk tussen de leidinggevende en de coachingsorganisatie. In een onvolmaakte wereld, waarin gewoonlijk wordt gevraagd: “Hebt u een coach?” is het soms moeilijk het verschil te zien tussen coaching en mentoring.

Elke gemiddelde onderneming in de wereld van vandaag is een onderneming die een of andere vorm van coaching nodig heeft, of ze nu bestaat of niet. Elk individu is waarschijnlijk in staat om een voedingscoach te hebben voor persoonlijke of professionele ontwikkelingsdoeleinden. Elke bedrijfseigenaar of manager, vooral iemand die voor het eerst in zaken gaat, zal het gemakkelijker vinden om met een coach te beginnen, vooral één die een expert is op het gebied van hun bedrijf. Wij trainen op de een of andere manier, of het nu in een klaslokaal is, een mentor of een consultant, wij trainen zodat onze klanten de basis hebben waarop zij met hen kunnen bouwen.

Het succes dat ‘s werelds top-coaching professionals, of het nu gaat om executive, corporate of personal coaching, genieten, en dat alle coaches genieten, is de echte houding van de coaching-business in zijn geheel, dat zij ernaar streven hun tijd en expertise te delen om anderen te helpen.

Ik vind dat ik mijn uitvoerende cliënten help om een aantal stappen vooruit te leren, door hen te helpen oplossingen te vinden voor problemen die zij als bedrijf gebruiken.

Als dit waar is voor de zakenwereld, dan is het waar voor de coachingswereld. En hetzelfde geldt voor iedereen in de coachingswereld en voor andere professionals in de menselijke dienstverlening die als mentor en consultant werken.

Wij willen niet specifiek een hoekje voor coaching creëren, door een gebied te vinden, een gebied waar coaching anderen ten goede kan komen, dat wij eigenlijk niet hebben bereikt, maar waar wij ons tot op zekere hoogte mee bezighouden.

Wij dwingen een organisatie niet om ons als coach in te huren, zodat zij kunnen afrekenen met de periode voorafgaand aan de coaching die niet heeft gewerkt.

Waarom bevinden we ons in deze positie?

Omdat we onszelf hier verdomd goed in kunnen maken en we het te druk hadden om het zelf in te zien, erover te lezen, erover na te denken en de houding en vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om uitzonderlijk te zijn.

We gingen doen wat we normaal doen met een groot aantal andere mensen. We gebruiken ons belangrijkste middel om andere mensen te helpen zich te beschermen tegen wat wij niet leuk vinden, hun eigen.

We denken dat we kunnen leren over het coachvak, in een klaslokaal, in een scheidingskampioenschap, in een accreditatieproces, in een één-op-één-sessie of zelfs een weekendworkshop of een seminar van een “coach” over de beste methoden om met een bepaalde cliënt, of groep cliënten om te gaan. Coaching in 2009 zal u vinden.

Coaching doet dat niet altijd goed. Dat hebben we in de jaren zeventig wel geleerd.

Maar coaches brengen sterke waarden in de coaching business zoals het vermogen om met mensen om te gaan, om goed uit te voeren en sommige mensen op hun pad te helpen en hen te motiveren om steun en hulp te krijgen die ze nodig zouden kunnen hebben in hun eigen persoonlijke uitdagingen. Coachen is kopen voor de behoeften van anderen.

We kunnen ook zeggen dat het coaching van topklasse is.

Maar dat zou niet zo accuraat zijn als gewoon zeggen dat we één op één coaching doen.

U hebt vast wel eens een bedrijf of een sportteam gezien en u denkt: “Ja, die weten wat ze doen, zo’n coach zou ik ook wel kunnen gebruiken.”

Coaching is geen marktplaats waar er veel potentiële coaches zijn. Het is waarschijnlijk één op één coaching, of op zijn minst, kleine groepen coaches die regelmatig samenkomen met de cliënten, op een vaste tijd en plaats.

Hoe vaak zien we in de media, de topsportmedia, de één op één coaches, die een dubbele taak doen, onderhoud van buitenschoolse activiteiten, zelfs training?

Lees meer:

Personal trainer Zwolle

Leave a Reply

Your email address will not be published.